U Are Visitors Number

"Bimbangkanlah waktu senang kerana saat itu pelbagai ujian akan menjema..."

Blog Stat

Jumaat, 6 November 2009

Pengaruh Penyelewengan Semasa



Kesan penjajahan barat telah memberikan pengaruh dalam beberapa aspek kehidupan umat islam antaranya:
Pemikiran
-          Kristian serta Yahudi telah mengkaji ketika perang salib bahawa umat islam sukar ditewaskan dengan cara peperangan, umat islam sukar disisihkan akidah dan pegangan melalui kekerasan, mereka menemui jalan dan cara yang lebih baik bagi menghapuskan umat islam iaitu dengan meracuni pemikiran umat islam yang cinta kepada islam dan Rasulullah dengan mengubah cinta umat islam ke arah hiburan dan perkara-perkara yang merosakkan umat islam.

Pendidikan
-          Selepas zaman kejatuhan Kerajaan Turki Uthmaniyyah sistem pendidikan mula berubah menjadi sekular, khasnya di negara islam yang dijajah, ini menunjukkan Barat telah berjaya, sistem pendidikan sekular ini bertujuan melemahkan umat islam. Sistem Sekular adalah sisitem yang memisahkan pelajaran agama dengan ilmu dunia. Sedangkan dalam islam tidak boleh dipisahkan agama dengan ilmu dunia, kejayaan Barat boleh dilihat kini dimana sekolah Sains dan sekolah Agama berasingan sama sekali, selain itu Barat juga meresapkan sistem percampuran lelaki dan perempuan dalam satu sekolah, kesannya sekarang berlaku pergaulan bebas di segenap sekolah sedangkan dalam islam pergaulan bebas adalah ditegah sama sekali, Barat mencela pengajian di pondok dan kuliyah di masjid dengan alasan ianya kolot, Barat dengan bijak mengatur pelajar umat islam mengagungkan sistem mereka maka pelajar dapat menyambung pendidikan di Negara Eropah. Sistem pendidikan Barat menerapkan bahawa benda yang tidak dapat dilihat dan metafizik tidak perlu dikaji.

Media massa
Bagi merosakkan akidah umat islam Barat merperbanyakkan hiburan dan bahan bercetak seperti majalah, zine dan sebagainya untuk menarik umat islam,selain menggunakan perempuan cantik sebagai model,ratu cantik yang dipertandingkan dan dipaparkan di dada-dada akhbar, sedangkan pendedahan aurat itu dilarang dalam islam. Antara lain mereka sengaja mengada-adakan cerita negara islam berperang sesama sendiri, bunuh-membunuh dan sebagainya bagi menampakkan islam itu semakin buruk.
Sebagai rumusannya Sekularisme merupakan idea induk yang membawa fahaman memisahkan agama dan isme tersebut menjadikan manusia hamba dunia dan akhirnya menjadi ideologi komunis yang tidak percayakan wujudnya  akhirat.

0 ulasan

Catat Ulasan