U Are Visitors Number

"Bimbangkanlah waktu senang kerana saat itu pelbagai ujian akan menjema..."

Blog Stat

Jumaat, 4 September 2009

ABMKU

Oleh kerana anak murid yang sedikit banyak masa penulis yang terluang, bagi memenuhi masa tersebut penulis banyak membuat ABM, Ini kerana faktor anak murid cepat memperolehi apa yang di ajar oleh guru antaranya ialah ABM, pengajaran berasaskan kad perkataan, carta,gambarajah, laptop, muzik,permainan , amali, semuanya telah dicuba, dan hasilnya cukup berkesan, mungkin ada segelintir murid kita kadangkala agak lambat penerimaan mereka, apa yang perlu bagi seorang pendidik adalah kesabaran dan usaha yang berterusan bagi meningkatkan prestasi mereka.




















Inilah meja penulis di sekolah bersepah dengan ABM kiri dan kanan meja



















ABM yang di tepi tu ABM Bahasa Arab bawah tajuk Fil-Madrasati, tajuk ini berkesan setelah penulis menyuruh anak murid tampal semua kad mengikut apa yang tertulis di kad tersebut.



















Yang bertali hijau tu ABM Bahasa Arab juga, di bawah tajuk Usrati, untuk tajuk ini teknik yang digunakan adalah dengan menyangkutkan ABM tersebut dan berlakon menjadi ayah, ibu, kakak, dan abang..



















Ini latihan bagi tajuk Usrati



















Malabisi, ini tajuk terakhir bagi anak murid penulis. Pendekatan mudah kerana semua perkara adalah yang berada di badan mereka dan mereka memakainya. Mudah untuk diingati.



















































































Lukisan bagi tajuk Malabisi












































































Kalau dilihat tidaklah secantik mana pun ABM yang dibuat, apa yang penting, perkara yang disampaikan kepada murid jelas dan murid dapat mencapai tahap di akhir pembelajaran tersebut mengikut langkah yang dirancang.

0 ulasan

Catat Ulasan