U Are Visitors Number

"Bimbangkanlah waktu senang kerana saat itu pelbagai ujian akan menjema..."

Blog Stat

Khamis, 30 Julai 2009

Pernahkah anda mengalami perjalanan sebegini???

Khamis 9/7/2009

2.00 ptg - bertolak dari kota belud dan tiba di kuala menggatal Kota Kinabalu jam 3.00ptg

3.00-4.50 ptg - berehat di rumah kawan sebelum bertolak ke airport Airasia jam 5.00 ptg

5.30 ptg - tiba di airport Airport Airasia terus check in

6.50ptg - berada di dalam flight menuju ke Kuala Lumpur

9.00 mlm - tiba di kuala lumpur

9.00- 10.20 - menaiki bas ke KL Sentral

10-30mlm - menaiki tren komuter ke Serdang

11.20 mlm - tiba di Serdang dan menaiki kereta kawan ke rumah sewa

12.00mlm - 6.00 pg berehat di rumah kawan


Jumaat 10/7/2009

6.30 pg - menaiki motor ke Kelana Jaya dan mengambil road tax motor di rumah kakak sulong

10.00 pg - tiba semula di Serdang dari Kelana Jaya

10.30 pg - bertolak dari serdang ke rumah bapa saudara

3.00 ptg - tiba di Terminal Putra dan menunggu ketibaan bapa saudara

3.30 ptg - tiba di rumah bapa saudara di Selayang Baru,memeriksa motor yang telah lama ditinggalkan di rumah bapa saudara, dan membawa motor tersebut ke mekanik untuk diservis

4.30 ptg - bertolak dari rumah bapa saudara terus ke Lebuhraya Pantai Timur menuju ke Pahang.

Hampir 3 jam lebih di lebuhraya dan jam 7.30 penulis akhirnya tiba di rumah bonda di Pahang

Penulis berehat dari malam sabtu dan malam ahad












Gembira jumpa anak saudara saya ni...Dah besar & pandai ni..









Ahad 12/7/2009

8.00 pg - mengambil buah-buahan telah masak di rumah

11.00 pg - mengemas pakaian dan barang-barang

12.00 tgh hr - bertolak ke Bandar Jengka

1.00.ptg - menaiki bas Kuala Lumpur

3.30 ptg - tIba di pekeliling dan menaiki kereta rakan adik menuju ke rumah sewa rakan di Serdang semula dan berehat di serdang sehingga esok hari

Isnin 13/7/2009

6.30 pg- rakan hantar ke komuter Serdang

6.45 pg – menaiki komuter dari serdang ke KL Sentral

7.15 pg- tiba di KL Sentral dan mengambil tiket bas terus ke LCCT

10.20 g- 8.30 pg tiba di LCCT sarapan dan check in bagasi

10.20 pg - berada dalam Flight ke Kota Kinabalu

12.30 tgh - tiba di Kota Kinabalu, berlaku perkara yang saya tidak duga-bagasi saya hilang entah dimana. Mengingati kembali perjalanan saya mula perasan beg saya tidak di barcode oleh staf Air Asia ketika melepasi check-in, setelah menunggu memeriksa dan membuat laporan saya mengambil keputusan untuk pulang ke rumah dengan jaminan gantirugi jika beg saya tidak ditemui. Saya menelefon seorang kawan untuk mengambil saya di Airport.

2.30 ptg - menaiki kereta kawan dan berhenti solat di rumahnya di Taman Muzium Kota Kinabalu

3.30 ptg - ke rumah kawan di Taman Kuala Menggatal untuk mengambil motor

4.30 ptg - bertolak ke Kota Belud menaiki motor

6.00 - tiba di Kota Belud

Perjalanan yang meletihkan, saya gembira dapat bertemu keluarga dan sahabat, namun saya amat kecewa dengan peristiwa yang menimpa setibanya di Airport Kota Kinabalu..penat lelah membawa buah tangan dari kampung akhirnya berakhir di Airport tersebut,perasaan pada masa itu tidak dapat digambarkan bagaimana. Namun saya percaya rezeki di tangan ALLAH hatta di dalam mulut sekalipun boleh terkeluar kembali..sekarang saya menunggu wang pampasan dari AirAsia...


0 ulasan

Catat Ulasan